laupäev, 11. jaanuar 2014

Kui palju maksab Edgari karusnahast müts?


Eilne jõuluvastuvõtt Raekojas. Kõne on peetud ja linnapeale müts üle antud

Eile oli siis päev, mil ma lõplikult valmis naaritsamütsi Tallinna Raekojas toimunud jõuluvastuvõtul linnapeale pähe panin. Kokku läks siis kolm kuud hetkest, mil hakkasin inimestelt mütsiideid lunima. Meenutan, et see idee linnapeale müts kinkida, oli mul peast juba umbes kaks aastat.

Kokkuvõttes tegin sellise mütsi, mis oleks soliidne, sümboolne ja ka linnapeale sobiks. Edgar Savisaar osutus muhedaks linnapeaks, kes oli valmis ka proovi tegema ning tundus, et ka temagi jäi tulemusega rahule.
Üldiselt on müts selline riietusese, millest pikalt rääkida on keeruline. Müts nagu müts ikka! Siiski võiks avada natuke tausta linnapea mütsi kohta: see on valdavalt mustast naaritsanahast, sellel on sissepööratav kaela ja kõrvu kattev kopranahast krae, mida saab kasutada külmema ilmaga. Mütsi voodril ilutseb Tallinna vapp ja sissepoole on peidetud ka väike salatasku.



Minult on juba ammu küsitud, et „kuidas ma julgen Edgar Savisaarele mütsi kinkida, sest eestlased teda ei salli ja nii kaotan ma ju kliente“. Ma ei oska selle jutu peale midagi arvata: Eestis on kümneid disainereid, kes säravad presidendiprouale valmistatud kleitide taustal, nii Savisaar persoonina kui ka linnapea amet on minu meelest mõlemad tükimaad olulisemad tegelased siin väikeses Eestis.
Teine küsimus, mida kuulsin paarilt inimeselt pärast eilset jõulupidu, oli seotud nende inimeste huviga sarnast mütsi tellida. „Kui palju see maksaks,“ küsis näiteks üks soliidne ärimees.

Mis ma siis ütleks. Esiteks pole ma päris kindel, kas 100% sama mudelit ma kellelegi teha tahangi, vähemasti esialgu mitte. Las linnapeal olla see eelisõigus. Pigem ütleks nii, et kui ma olen pidanud kellelegi ainueksemplarina valmistama sarnast kallist ja kvaliteetsest karusnahaga mütsi, alustades nullist uue idee ja lõike loomisega, siis on hinnad jäänud 500-1000 euro vahel. Täpsemalt ei saa öelda seetõttu, et väga palju sõltub, kas mudel nõuab ühe, kahe või kolme naaritsa kasutamist. Odavamate karusnahkade nagu punarebane, kährik, lammas või jänes jt, mis samuti väga ilusad mütsimaterjalid, hinnad oleks muidugi soodsamad ja need algavad lihtsamate mudelite puhul 250 eurost.



Kui aga kasutada juba valmis lõiget, mille puhul tööd tublisti vähem, saab ilusa ja efektse läki-läki kätte ka alates 150 eurost. 

Kui huvi, astuge läbi ja arutame teie eripärast mudelit!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar